Fit out management
Pro budoucí nájemce prostor v obchodních nebo kancelářských budovách zajišťujeme komplexní služby pro stavební a interiérové dokončení nájemních jednotek.
V rámci fit-out managementu zajišťujeme především:
- vypracování zadávacích podmínek pro projekt vybavení a stavebních úprav daných nájemních prostor
- koordinaci procesu kontroly a schvalování projektové dokumentace vybavení a stavebních úprav daných nájemních prostor
- podporu při zajišťování stavebního povolení na požadované úpravy
- organizaci výběrových řízení na zhotovitele stavebních úprav
- převzetí prostor stavby a jejich předání vybranému zhotoviteli pro účely realizace stavebních úprav
- činnost technického dozoru investora
- koordinaci prací mezi zhotoviteli stavebních úprav a generálním zhotovitelem stavby
- koordinaci návazností realizace stavebních úprav s ohledem na stávající provoz a vybavení objektu s důrazem na dodržení parametrů použitých technologií
- kompletaci projektové dokumentace skutečného provedení a dokladové části pro potřeby zkušebního provozu/kolaudace a následného předání nájemních prostor
- podporu při zajišťování kolaudace
- organizaci předání a převzetí upravených prostor nájemcem
Inženýrská činnost
Zajišťujeme pro klienty veškeré inženýrské a administrativní činnosti spojené s právními a správními akty před, při a po realizaci investičního záměru.
V rámci inženýrské činnosti zajišťujeme především:
- vyjádření všech dotčených orgánů státní správy a ostatních dotčených účastníků územního a stavebního řízení
- vyjádření všech správců inženýrských sítí
- veškeré podklady pro vydání územních rozhodnutí, souhlasů nebo stavebních povolení
- vyřízení žádosti o vydání rozhodnutí o umístění stavby a změně stavby před dokončením
- podání oznámení o zkušební provoz/ užívání stavby
- vydání kolaudačního souhlasu
- zpracování hydrogeologického, radonového průzkumu a geodetických prací pro vypracování projektové dokumentace
- vynětí ze zemědělského půdního fondu a lesního půdního fondu
- vyřízení věcných břemen a nájemních smluv
Koordinátor bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi
Zajišťujeme pro klienty činnost koordinátora bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi v souladu se zákonem č. 309/2006 Sb. a to od fáze přípravy až po realizace daného projektu.
V rámci činnosti koordinátora bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi zajišťujeme především:
- spolupráci v přípravné a projektové fázi s projektantem při tvorbě projektové dokumentace
- zpracování plánu bezpečnosti práce (BOZP), který je povinnou součástí dokumentace ke stavebnímu povolení
- podání ohlášení o zahájení stavebních prací na příslušném oblastním inspektorátu práce
- zpracování měsíčních zpráv o stavu bezpečnosti práce na staveništi a jejich předání investorovi
- návrh ochranných a koordinačních opatření pro bezpečné provedení dané stavby
- organizace kontrolních dnů BOZP za účasti jednotlivých zhotovitelů nebo osob jimi pověřených
- kontrolu dodržování zpravovaného plánu BOZP a případné návrhy opatření a termínů k nápravě zjištěných nedostatků
- informování hlavního zhotovitele o povinnosti seznámit všechny zúčastněné zhotovitele stavby o bezpečnostních a zdravotních rizicích, která vznikají během realizace stavby
- zápisy z kontrolních prohlídek dané stavby o zjištěných nedostatcích v BOZP
Organizace výběrových řízení
Zajišťujeme pro klienty kompletní organizaci i administraci výběrových řízení v souladu se zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, a také výběrových řízení, která se řídí specifickými pravidly.
V rámci organizace výběrových řízení zajišťujeme především:
- zpracování harmonogramu výběrového řízení
- komplexní organizaci výběrového řízení, od formulace podmínek výběrového řízení po oznámení výsledku soutěže
- zpracování výběrových podmínek včetně návrhu hodnotících kritérií
- kontrolu podkladů pro zadání zakázky
- oslovení uchazečů a předání zadávací dokumentace uchazečům
- zpřístupnění zadávacích podkladů v elektronické podobě na webu
- komunikace s potencionálními dodavateli, řešení a poskytování doplňujících informací k zadávací dokumentaci
- příjem jednotlivých nabídek podaných do výběrového řízení
- zajištění otevírání obálek s nabídkami jednotlivých uchazečů, pořízení protokolu o otevírání obálek s cenovými nabídkami
- organizační zajištění hodnotící komise
- posouzení cenových nabídek uchazečů z hlediska obsahové správnosti, úplnosti a plnění soutěžních podmínek zadavatele
- zpracování zprávy o vyhodnocení přijatých cenových nabídek včetně zdůvodnění výběru nejvhodnější nabídky
- řešení případných námitek podaných uchazeči
- kompletaci veškeré dokumentace z průběhu výběrového řízení
- konzultace problematiky s dotčenými orgány
- pomoc při uzavření smlouvy s vybraným dodavatelem
Pasporty objektů
Zajišťujeme pro klienty provedení pasportu stávajících objektů nebo jejich ucelených částí. Pasport objektu podrobně popisuje zjištěný skutečný stav a obsahuje rozsáhlou fotodokumentaci se zakreslením případných vad, trhlin, či kazů v konstrukcích.
V rámci pasportu staveb zajišťujeme především:
- detailní fyzickou prohlídku nemovitosti se zdokumentováním stávajícího stavu
- zdokumentování případných vad a nedostatků, jejich zakreslení do situace
- provedení kompletní fotodokumentace
- doporučení případných opatření
Projekční činnost
Zajišťujeme pro klienty komplexní vypracování projektové dokumentace v oblasti pozemních, dopravních a inženýrských staveb dle vyhlášky č. 499/2006 Sb. o dokumentaci staveb od úvodní konzultace až po realizační projektovou dokumentaci. Navrhujeme stavební projekty tak, aby byly co nejlépe využity prostředky, dosažen záměr investora a zajištěn kvalitní časový průběh celého projektu.
V rámci projekční činnosti zajišťujeme především:
- zpracování návrhu nebo grafické studie dle představ a požadavků investora
- zpracování projektové dokumentace pro územní řízení
- zpracování projektové dokumentace pro stavební povolení
- zpracování projektové dokumentace pro výběrové řízení dodavatele stavby
- zpracování projektové dokumentace pro provedení stavby
- zpracování projektové dokumentace změn stavby před dokončením
- zpracování projektové dokumentace skutečného provedení stavby
- zajištění autorského dozoru projektanta při vlastní realizaci dané stavby
Projektové a cenové řízení staveb
Zajišťujeme pro klienty projektové a cenové řízení staveb. Podstatou této činnosti je rozplánování a kontrola nákladů realizace projektu tak, aby byly co nejlépe využity finanční prostředky, dosažen záměr investora a zajištěn bezproblémový průběh projektu.
V rámci projektového a cenového řízení staveb zajišťujeme především:
- odborné vedení stavebních zakázek
- návrhy případných variantních řešení technologických postupů
- průběžný dohled, kontrolu a posuzování rozpočtů
- optimalizaci projekčních řešení
- identifikaci rizikových položek rozpočtu a možností ke snížení nákladů
- kontrolu rozpočtu zvoleného generálního dodavatele stavby
- průběžnou evidenci nákladů stavby
- zpracování pravidelných měsíčních zpráv o prostavěnosti
- kontrola prostavěnosti v průběhu výstavby ve vazbě na schvalování fakturace dle smlouvy o dílo
- kontrolu souladu provedených a fakturovaných prací s položkovými rozpočty a s celkovým rozpočtem stavby
- cenové poptávky stavebních materiálů
- cenové poptávky dodavatelů a subdodavatelů
- cenové rozpočty stavebních prací
- výkazy výměr stavebních materiálů
- optimalizace již vyhotovené projektové dokumentace z hlediska finančních nákladů na stavbu
- odsouhlasení konečného vyúčtování a finanční vyhodnocení daného projektu
Řízení a koordinace staveb
Zajišťujeme pro klienty řízení a koordinaci stavebních prací více zhotovitelů na stavbách tak, aby bylo dosaženo nejefektivnější využití prostředků investora a byl zajištěn bezproblémový průběh celé stavby.
V rámci řízení a koordinace staveb zajišťujeme především:
- přípravu předání staveniště včetně plánu organizace výstavby
- kompletní dohled nad realizací stavby včetně odborného technického dozoru
- koordinaci bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi
- kontrolu fakturace prací a dodávek
- zastupování investora při jednotlivých přejímkách a komplexních zkouškách zařízení
- přípravu dokladů pro zahájení kolaudačního řízení a součinnost při získávání samotného kolaudačního souhlasu
- kontrolu závěrečného vyúčtování staveb včetně zpracování závěrečné zprávy
Stavebně technické poradenství
Ve spolupráci s odborníky, kteří mají dlouholeté zkušenosti ve stavebnictví, zajišťujeme pro klienty stavebně-technické poradenství.
V rámci stavebně – technického poradenství zajišťujeme poradenství především:
- v oblasti smluv o dílo se zhotovitelem
- v oblasti optimalizace již stávající zpracované projektové dokumentace
- v oblasti výběru a optimalizace vhodných stavebních materiálů, konstrukcí a technologií
- v oblasti výběru prověřených jednotlivých dodavatelů, subdodavatelů nebo generálních dodavatelů
- v oblasti výběru cenových nabídek od jednotlivých zhotovitelů stavebních prací
Stavební dozor
Zajišťujeme pro klienty činnost stavebního dozoru v souladu se zákonem č. 350/2012 Sb. o územním plánování a stavebním řádu, jenž dohlíží nad prováděním staveb svépomocí nebo tam, kde není jeden hlavní dodavatel stavby, ale více subdodavatelů.
V rámci činnosti stavebního dozoru zajišťujeme především:
- kontrolu všech předaných dokladů potřebných pro zahájení stavby
- kontrolu provádění stavebních prací v souladu s technologickými postupy
- kontrolu použitých materiálů ve shodě se zpracovanou projektovou dokumentací
- kontrolu realizovaných stavebních prací dle položkového rozpočtu stavby
- organizaci kontrolních dnů stavby
- kontrolu vedení stavebního deníku
- řešení detailů, návazností a technologických postupů na stavbě
- koordinaci jednotlivých dodavatelů a řemesel na stavbě
- kontrolu dodržování harmonogramu
- kontrolu všech předaných dokladů od zhotovitele v průběhu a na konci stavby
- kontrolu pořádku na stavbě a správné likvidace stavebních odpadů
Technická přejímka nemovitostí
Zajišťujeme pro klienty odborné převzetí obchodních prostor, bytových a nebytových jednotek nebo rodinných domů od stavebních společností, realitních kanceláří, developerů či od předešlých majitelů.
V rámci technické přejímky nemovitosti zajišťujeme především:
- kontrolu dokončení a kvality provedených stavebních prací
- kontrolu výměr jednotlivých místností
- kontrolu rovinnosti povrchů stěn a podlah dle platných norem
- kontrolu kvality provedených omítek, obkladů, podlah a podhledů
- kontrolu spárořezů obkladů a dlažeb
- kontrolu stavu funkčnosti oken, dveří, světlíků, apod.
- kontrolu funkčnosti elektroinstalace (slaboproud)
- kontrolu správného osazení vnitřních a vnějších parapetů a venkovních dlažeb
- kontrolu předané dokladové části, popř. předaných certifikátů, atestů, atd.
- kontrolu provedení klientských změn
Technický dozor stavebníka
Zajišťujeme pro klienty činnost technického dozoru investora/stavebníka, jenž je nařízena zákonem č.350/2012 Sb. o územním plánování a stavebním řádu u staveb, které čerpají finanční prostředky z veřejných rozpočtů a tam, kde je zhotovitel provádí jako stavební podnikatel.
V rámci činnosti technického dozoru investora zajišťujeme především:
- zastupování investora směrem k dodavatelům, orgánům státní správy, příslušným odborným organizacím
- kontrolu zpracované projektové dokumentace a stavebních povolení
- předání staveniště zhotoviteli stavby
- kontrolu stavby z hlediska kvality, dodržování obecně technických požadavků na výstavbu, platných norem a jiných technických předpisů
- kontrolu souladu provádění prací s odsouhlasenou projektovou dokumentací a s technologickými postupy
- kontrolu dodržování podmínek stavebních povolení a opatření státního stavebního dohledu
- kontrolu vedení stavebních a montážních deníků
- organizaci kontrolních dnů stavby
- spolupráci s projektantem, zabezpečujícím autorský dozor
- přejímání zakrývaných konstrukcí a dokončených prací včetně předepsaných zkoušek
- kontrolu a schvalování věcné a cenové správnosti faktur za provedené práce v průběhu výstavby
- kontrolu postupu prací podle harmonogramu, návrhy na opatření při případném nedodržení termínů
- průběžné pořizování fotodokumentace z průběhu stavby
- přípravu podkladů pro předání a převzetí díla, koordinace předávacího řízení
- kontrolu úplnosti předávaných dokladů zhotovitelem
- kontrolu odstranění vad a nedodělků zhotovitelem v dohodnutých termínech
- podporu při zajišťování kolaudačního souhlasu
- kontrolu dokončeného díla a zpracování soupisu vad a nedodělků
- kontrolu vyklizení staveniště zhotovitelem stavby